Τι κι αν έχει διαβεβαιώσει -πρόσφατα μάλιστα- ότι δεν χρησιμοποιεί πλέον το πρωθυπουργικό αεροσκάφος για εσωτερικές πτήσεις, καθώς «δεν υπάρχει λόγος να γίνονται τόσα έξοδα για ένα ταξίδι», παρά μόνο το χρησιμοποιεί για ταξίδια στο εξωτερικό «για το πρεστίζ της χώρας»
Οι ανέσεις που προσφέρει (επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ ιδίως…) το πρωθυπουργικό αεροσκάφος είναι πολλές και δύσκολο να τις αρνηθεί κανείς.
Ήταν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των ευρωεκλογών όταν ο Αλέξης Τσίπρας είχε μεταβεί στα Γιάννενα με το αεροπλάνο της γραμμής. Τότε, σε συνεπιβάτες του, που είχαν ρωτήσει για το… αναπάντεχο του μεταφορικού μέσου, ο ίδιος ο πρωθυπουργός φέρεται να είχε απαντήσει: «Δεν συνηθίζω να παίρνω το κυβερνητικό αεροσκάφος για εσωτερικές πτήσεις. Κυρίως το χρησιμοποιώ σε συναντήσεις με αρχηγούς κρατών για λόγους πρεστίζ της χώρας. Δεν υπάρχει λόγος να γίνονται τόσα έξοδα για ένα ταξίδι».
Κι όμως, έναν μήνα μετά και μόλις λίγες ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές, ο Αλέξης Τσίπρας κατάφερε να διαψεύσει για ακόμα μια φορά τον εαυτό του, αφού το χρησιμοποίησε για να επιστρέψει από την Καβάλα όπου πραγματοποίησε προεκλογική ομιλία.
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης ο πρωθυπουργός ζήτησε αεροπλάνο ώστε να επιστρέψει άμεσα στην Αθήνα. Ένα από τα αεροσκάφη του σμήνους μεταφοράς υψηλών προσώπων μετέβη από την Ελευσίνα στην Χρυσούπολη, όπου βρίσκεται το αεροδρόμιο της Καβάλας και μετέφερε τον πρωθυπουργό πίσω στην Ελευσίνα, τα ξημερώματα.
Υπενθυμίζουμε ότι τρία αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το υπερατλαντικό Gulfstream και τα δύο Εmbraer, το μεγάλο των 32 θέσεων και το μικρό των 13 θέσεων. Αυτό το τελευταίο προσπαθούμε να το πουλήσουμε από το 2012. Χωρίς επιτυχία, ωστόσο, και μας έχει μείνει… αμανάτι.
Το αεροπλάνο της γραμμής και η… πώληση του Embraer
Ηταν αρχές του 2015 και ο Τσίπρας… καβάλα στο κύμα της εξουσίας δήλωνε ότι είναι αποφασισμένος να πουλήσει το ένα από τα τρία πρωθυπουργικά αεροσκάφη.
Τότε, ο πρωθυπουργός ταξίδευε στην οικονομική θέση και σύσσωμα τα μέσα ενημέρωσης μιλούσαν για τα «νέα ήθη» και τη «σεμνότητα» του Αλέξη Τσίπρα. Ήταν η εποχή που από το βήμα της Βουλής έλεγε στους υπουργούς να καταργήσουν τις υπουργικές λιμουζίνες και να κινούνται με πιο συμβατικά μέσα.
Μιλάμε για την εποχή πριν ο κ. Τσίπρας ανακαλύψει την χάρη του πρωθυπουργικού αεροσκάφους και αποφασίσει να αναβαθμίσει σε «υπεργκουρμέ» το μενού του…
«Βάζουμε προς πώληση το κυβερνητικό αεροσκάφος γιατί το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εμάς» έλεγε στη Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας. Τέσσερα χρόνια πέρασαν από την πρώτη φορά Αριστερά αλλά τα πρωθυπουργικά αεροσκάφη ανήκουν μια χαρά στο ελληνικό δημόσιο τα δε στελέχη της τα χρησιμοποιούν σαν… αεροταξί.
Κρέας ή ψάρι;
Προ μερικών μηνών είχε δημοσιευθεί στον τύπο το… πλούσιο μενού που προσφέρουν τα πρωθυπουργικά αεροσκάφη, η αναβάθμιση του οποίου συνέβη επί «Πρώτης Φοράς Αριστερά».
Ο κατάλογος των ζεστών γευμάτων περιλαμβάνει 15 πιάτα, για να καλύπτουν κάθε γούστο και όρεξη. Στα προσφερόμενα γεύματα ή δείπνα υπάρχει απαραίτητα επιλογή μεταξύ κρέατος και ψαριού, ενώ στο μενού κάθε πτήσης περιλαμβάνονται και πιάτα ζυμαρικών, καθώς και προτεινόμενα γεύματα για χορτοφάγους «ώστε να καλύπτουν τυχόν ιδιαίτερες επιθυμίες και πιθανές αλλεργίες», όπως αναφέρεται στη σύμβαση.
Βοδινό φιλέτο και κοτόπουλο στήθος φιλέτο στη σχάρα, με σάλτσα, πατάτες καρέ και ψητά λαχανικά αποτελούν τη βασική πρόταση κρέατος. Σολομός, φιλέτο σχάρας και πέρκα φιλέτο φούρνου αλά σπετσιώτα συνοδευόμενα με ρύζι και ψητά λαχανικά, γαριδομακαρονάδα και χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι είναι οι επιλογές ψαριών και θαλασσινών. Φυσικά μουσακάς και παραδοσιακά πιάτα λαδερών (γεμιστά, αγκινάρες αλά πολίτα, φασολάκια πράσινα με κόκκινη σάλτσα και πατάτες) είναι στον κατάλογο.
Ακόμη στο μενού περιλαμβάνονται πιάτα με ζυμαρικά όπως πένες με λαχανικά και τα μακαρόνια σπαγγέτι με κόκκινη σάλτσα ενώ οι λάτρεις των χάμπουργκερ μπορούν να τα απολαύσουν είτε με μοσχαρίσιο μπιφτέκι είτε με μπιφτέκι κοτόπουλου, συνοδεύοντάς τα με μαριναρισμένες πατάτες με φλοιό. Από σαλάτες προσφέρονται του Καίσαρα, Romana, χωριάτικη, αγγουροντομάτα και πράσινη με tomatοes cherry και κρουτόν.
Ο λογαριασμός δεν θα μπορούσε παρά να είναι τσουχτερός, καθώς φθάνει τις 60.000 ευρώ τον χρόνο, επί τέσσερα χρόνια που διαρκεί η σύμβαση με τη συγκεκριμένη εταιρεία.